2 sierpnia 2013

Urządzamy kuchnie - inspiracje

Kuchnia to serce domu. To miejsce gdzie się gotuje, je i rozmawia. To miejsce spotkań domowników. Miejsce gdzie wspólnie podśpiewując kolędy lepi się pierogi na Święta, maluje jajka na Wielkanoc, a na co dzień mama z fartuszkiem na szyi przygotowuje pyszne obiadki. 


Tere fere kuku... kuchnia dla większości kobiet to więzienna cela i miejsce niewoli, gdzie przywiązana łańcuchem do zlewu (choć ja wolałabym do lodówki) pucuje gary w pocie czoła. No ale, jak sobie pościelisz, tak się wyśpisz. Co do naczyń, u nas od tego jest zmywarka, a gdy jej nie było to robił to szanowny małżonek. Ja jestem od gotowania, co zresztą robię z przyjemnością, więc z kuchnią kojarzą mi się same miłe chwile. Żeby jednak chwile te były jeszcze bardziej wyjątkowe potrzebne jest wyjątkowe wnętrze urządzone z pasją, duszą i smakiem. 

Planowanie, rozmyślanie i wybieranie kolorów ścian, mebli, firanek i dodatków do nowego lokum zaczęłam właśnie od kuchni pomimo iż będzie to ostatnie pomieszczenie którym się zajmiemy. 
Zacznę od tego, że moja kuchnia jest w kształcie kwadratu i ma jakieś 9 m2.
Przejrzałam chyba cały internet (tak, wiem, że to niemożliwe) z naciskiem na stronę IKEA i już wiem na pewno (a to się mi rzadko zdarza), że chcę mieć białe lub kremowe meble, jasny drewniany blat, drewnianą podłogę i kolorowe dodatki. To idealny patent dla niezdecydowanych, czyli takich jak ja. Jak mi się znudzi, zmienię dodatki i już będzie inaczej. Kuchnia to moje królestwo, więc nie ukrywam, że będę je dobierać pod siebie. 
Poza tym kuchnia będzie połączona z salonem wejściem bez drzwi, więc biały kolor będzie w tym momencie bardzo uniwersalny. 
Lubię wnętrza eleganckie, proste, w których można jednak dostrzec charakter mieszkańców. Podobają mi się pomieszczenia ciepłe, kolorowe, ale nie pstrokate. Kuchnia to nie laboratorium, z którym z resztą kojarzą mi się biały kolor. Musi się pojawić kolor chociażby w postaci dodatków. Najlepiej takich w takim wiejsko-romantycznym charakterze.

Biała kuchnia w stylu laboratorium. Jak dla mnie zbyt biała. Nie można jednak odmówić jej tego, że jest jasna i na pewno powiększa optycznie pomieszczenie.


A to moja faworytka. Niby wciąż białe meble, a jednak za sprawą dodatków i drewnianych blatów można poczuć w niej taki swojski klimat.



Podoba mi się połączenie bieli i czerwonych dodatków.


W tej kuchni podobają mi się oszklone szafki, których jednak nie chciałabym mieć u siebie z tego względu iż trudno ustrzec się od ciągłych odcisków palców na szkle. Moją uwagę zwrócił też wzór płytek (albo tapety) tego materiału położonego na ścianie pomiędzy płytkami. Czarny zlew i czarne uchwyty szafek też przełamują monotonię bieli.


Miętowe płytki i niebieskie dodatki w części jadalnianej ♥







W tej poniżej brakuje mi trochę koloru, jednak to połączenie drewna i białych frontów wygląda uroczo.

A jeśli chodzi o dodatki:

To poniżej to materiał ze sklepu IKEA, może uszyje z niego zasłonki, albo obrus...


Pastelove dodatki:


I mikser jak z lat 60-tych:


Ściereczki z IKEA


Wzory na rolecie okiennej lub mozaikowe płytki na ścianę miedzy szafkami to też jak dla mnie dobry sposób na ciekawą kuchnię:

Świeże zioła w doniczkach na parapecie to obowiązkowa pozycja na mojej liście kuchennych dodatków. Nie tylko będą upiększały wnętrze, ale także przydadzą się podczas gotowania, a zapach mięty, tymianku, czy bazylii będzie witał mnie rano, gdy przyjdę zrobić sobie kawę. 


A na sufit może lampa z filiżanek ;)


 Przy tylu wzorzystych i kolorowych dodatkach podejrzewam, że lampa jednak będzie jednokolorowa i pewnie nie uda mi się zrobić jej własnoręcznie. 

Nie do końca mam jeszcze pomysł na ścianę, na której nie będą wisiały żadne szafki, a przy której najprawdopodobniej będzie stał stół i krzesła. Podobają mi się ostatnimi czasy bardzo modne napisy na ścianę, o np. taki:




To by było na tyle, moich kuchennych inspiracji. W głowie pełno pomysłów i marzeń, a jak w rzeczywistości będzie wyglądało moje królestwo będzie pewnie wiadomo dopiero we wrześniu. Mam nadzieję, że będzie przytulna, bo mam zamiar spędzać w niej duuużo czasu.

* Wszystkie zdjęcia z tego postu znalazłam w sieci. 

23 komentarze:

  1. ja mam białą kuchnię z blatem z imitujacym ciemne drewno. jest niesamowicie praktyczna i piekna. białe kuchnie w wiekszosci sa przepiekne:) bardzo fajne inspiracje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, inspiracji to jest w Internecie co nie miara... aż trudno mi to ogarnąć. Mam właśnie taką nadzieję, że takie zestawienie kolorów i materiałów będzie praktyczne i piękne.

      Usuń
  2. Biała kuchnia to dobry pomysł :) Jak zaznaczyłaś: jest uniwersalna, z dodatkami możesz zrobić wszystko :)
    Świetne są te miętowe kafelki <3 Fantastyczne po prostu... Albo te mozaikowe... <3

    Trzymam kciuki, żeby kuchnia spełniła Twoje oczekiwania :)
    Ja swoje kuchenne inspiracje umieściłam na deccorii: http://deccoria.pl/galeria,id,79517,1,wymarzona-kuchnia.html. Uwielbiam np. szafki na talerze... Może znajdziesz coś dla siebie? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja nie moge oglądać takich fot bo zaraz chce mi sie nowej kuchni a tam ma nie całe 3 lata;) hmm kurde długo już za długo:)
    Blaneczkowa Matka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 3 lata to szmat czasu, namów Blaneczkowego Tatę na mały remoncik ;) a tak serio, czasem wystarczy zmienić kolor ścian, albo dodatki i już wnętrze wygląda inaczej

      Usuń
  4. ohy i ahy :)
    kuchnie jak marzenie ;)

    z takiej bym nawet nie wychodziła!

    My tymczasem szukamy oryginalnych pomysłów na pokój dzienny/salon,
    mamy zamiar zrobić go zupełnie od nowa, od sufitu po podlogę ;)

    http://islandofflove.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja szukam pomysłów na wszystkie pomieszczenia w domu łącznie z kuchnią, łazienką i pokojem Oli - niby fajnie, ale tyle miejsc urządzić w krótkim czasie, to trochę zbyt dużo jak na moje nerwy... :)

      Usuń
  5. like it ! :) biel + pastele <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Rany: czuje oj czuje, ze będzie u Was pięknie!
    Od samego patrzenia na inspiracje chce się gotować, a co będzie jak pokażesz efekt?
    Wpraszam się na poczęstunek na otwarcie! :*

    OdpowiedzUsuń
  7. moja wizja idealnej kuchni bardzo zbiega się z Twoją :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystkie pomysly sa super, ale najbardziej podoba mi sie ta kawowa z napisem na scianie. Bomba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No popatrz, a ja nawet nie zwróciłam na tą kuchnię uwagi... Interesował mnie sam napis. Teraz dopiero bliżej się przyjrzałam i stwierdzam, że mimo, że ładna, to jednak nie do końca mój gust.

      Usuń
  9. Ja jestem zwolennikiem nowoczesności. Taki był mój warszawski aneks kuchenny. Biel + ciemne drzewo. Obecnie, jeśli uda nam się kupić dom, też obstawiam nowoczesność + może pastele...
    Uwielbiam nowoczesny styl skandynawski

    OdpowiedzUsuń
  10. zdecydowanie nie polecam kompletować zestawów z IKEA "bo ładne" gustowne i hipsterskie. siostra mojej byłej dziewczyny urządziła kuchnie pod IKEA a teraz te wszystkie garnki, dzbanki, stłki są takie tandetne i marnej jakości. polecam wziąć do kuchni fachowców żeby zrobić coś trwałego i na lata. Pozdrawiam i widzimy się niedługo w szkolnej ławie ; )

    OdpowiedzUsuń
  11. Podoba mi się deska w kuchni i do tego styl mebli prowansalski, boję się tej deski tyle to kosztuje a trwałość i nienaganny wygląd drewna w kuchni może być problemem.

    OdpowiedzUsuń
  12. Meble kuchenne w kolorze białym są bardzo modne. Sama chcę swoją zabudowę wymienić na nową. Szukam teraz inspiracji. Nie wiem jednak, czy postawiłabym na kolorowe dodatki. Wolę bardziej minimalistyczne rozwiązania. Co do komentarza Anonimowego wyżej - u mnie jest wiele akcesoriów z Ikea i nie są kiepskiej jakości, czy tandetne.

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne te inspiracje, przemyślane i z klasą, a jednocześnie takie domowe. Mnie się bardzo podobają aneksy, takie jak np. ten: https://www.globalo.pl/portfolios/okap-ze-szkla-przyscienny-vintio-75-1-white/ . Tu już mocniejsza kolorystyka, ale efekt bardzo udany. Na pewno wyróżnia się na tle wielu innych aranżacji.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wybór koloru ścian powinien być uzalezniony od tego jakim stylu planujemy urządzić kuchnie. Tylko właśnie, skąd na to wziąć pomysł? Polecam stronę https://www.meble-wyprzedaz.pl/k/meble-kuchenne/ gdzie znajdziecie najbardziej popularne inspiracje kuchenne.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostatnio odnowiłem moją kuchnię i z tej okazji dokupiłem do niej trochę trochę nowoczesnych dodatków. W jednym z sklepów na https://duka.com/pl/ zamówiłem specjalny, elektryczny młynek do przypraw, który często przydaje mi się podczas gotowania. Uważam, że takich akcesoriów nie powinno zabraknąć w nowoczesnej kuchni. Urządzenie świetnie spełnia swoją rolę i służy do szybkiego oraz precyzyjnego doprawiania potraw.

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne te projekty, też bym chciała żeby moja kuchnia była już skończona. Ale to jeszcze trochę. Przeglądam póki co różne projekty, bo zawsze można się takimi zainspirować. Nad zlewozmywakiem się również zastanawiam, bo jak na https://www.oleole.pl/zlewozmywaki.bhtml sprawdzałam, to jest wiele do wyboru. Większe, mniejsze, z różnego materiału. Nad granitowym się zastanawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy zostawiony komentarz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...