2 sierpnia 2013

Urządzamy kuchnie - inspiracje

Kuchnia to serce domu. To miejsce gdzie się gotuje, je i rozmawia. To miejsce spotkań domowników. Miejsce gdzie wspólnie podśpiewując kolędy lepi się pierogi na Święta, maluje jajka na Wielkanoc, a na co dzień mama z fartuszkiem na szyi przygotowuje pyszne obiadki. 


Tere fere kuku... kuchnia dla większości kobiet to więzienna cela i miejsce niewoli, gdzie przywiązana łańcuchem do zlewu (choć ja wolałabym do lodówki) pucuje gary w pocie czoła. No ale, jak sobie pościelisz, tak się wyśpisz. Co do naczyń, u nas od tego jest zmywarka, a gdy jej nie było to robił to szanowny małżonek. Ja jestem od gotowania, co zresztą robię z przyjemnością, więc z kuchnią kojarzą mi się same miłe chwile. Żeby jednak chwile te były jeszcze bardziej wyjątkowe potrzebne jest wyjątkowe wnętrze urządzone z pasją, duszą i smakiem. 

Planowanie, rozmyślanie i wybieranie kolorów ścian, mebli, firanek i dodatków do nowego lokum zaczęłam właśnie od kuchni pomimo iż będzie to ostatnie pomieszczenie którym się zajmiemy. 
Zacznę od tego, że moja kuchnia jest w kształcie kwadratu i ma jakieś 9 m2.
Przejrzałam chyba cały internet (tak, wiem, że to niemożliwe) z naciskiem na stronę IKEA i już wiem na pewno (a to się mi rzadko zdarza), że chcę mieć białe lub kremowe meble, jasny drewniany blat, drewnianą podłogę i kolorowe dodatki. To idealny patent dla niezdecydowanych, czyli takich jak ja. Jak mi się znudzi, zmienię dodatki i już będzie inaczej. Kuchnia to moje królestwo, więc nie ukrywam, że będę je dobierać pod siebie. 
Poza tym kuchnia będzie połączona z salonem wejściem bez drzwi, więc biały kolor będzie w tym momencie bardzo uniwersalny. 
Lubię wnętrza eleganckie, proste, w których można jednak dostrzec charakter mieszkańców. Podobają mi się pomieszczenia ciepłe, kolorowe, ale nie pstrokate. Kuchnia to nie laboratorium, z którym z resztą kojarzą mi się biały kolor. Musi się pojawić kolor chociażby w postaci dodatków. Najlepiej takich w takim wiejsko-romantycznym charakterze.

Biała kuchnia w stylu laboratorium. Jak dla mnie zbyt biała. Nie można jednak odmówić jej tego, że jest jasna i na pewno powiększa optycznie pomieszczenie.


A to moja faworytka. Niby wciąż białe meble, a jednak za sprawą dodatków i drewnianych blatów można poczuć w niej taki swojski klimat.



Podoba mi się połączenie bieli i czerwonych dodatków.


W tej kuchni podobają mi się oszklone szafki, których jednak nie chciałabym mieć u siebie z tego względu iż trudno ustrzec się od ciągłych odcisków palców na szkle. Moją uwagę zwrócił też wzór płytek (albo tapety) tego materiału położonego na ścianie pomiędzy płytkami. Czarny zlew i czarne uchwyty szafek też przełamują monotonię bieli.


Miętowe płytki i niebieskie dodatki w części jadalnianej ♥







W tej poniżej brakuje mi trochę koloru, jednak to połączenie drewna i białych frontów wygląda uroczo.

A jeśli chodzi o dodatki:

To poniżej to materiał ze sklepu IKEA, może uszyje z niego zasłonki, albo obrus...


Pastelove dodatki:


I mikser jak z lat 60-tych:


Ściereczki z IKEA


Wzory na rolecie okiennej lub mozaikowe płytki na ścianę miedzy szafkami to też jak dla mnie dobry sposób na ciekawą kuchnię:

Świeże zioła w doniczkach na parapecie to obowiązkowa pozycja na mojej liście kuchennych dodatków. Nie tylko będą upiększały wnętrze, ale także przydadzą się podczas gotowania, a zapach mięty, tymianku, czy bazylii będzie witał mnie rano, gdy przyjdę zrobić sobie kawę. 


A na sufit może lampa z filiżanek ;)


 Przy tylu wzorzystych i kolorowych dodatkach podejrzewam, że lampa jednak będzie jednokolorowa i pewnie nie uda mi się zrobić jej własnoręcznie. 

Nie do końca mam jeszcze pomysł na ścianę, na której nie będą wisiały żadne szafki, a przy której najprawdopodobniej będzie stał stół i krzesła. Podobają mi się ostatnimi czasy bardzo modne napisy na ścianę, o np. taki:




To by było na tyle, moich kuchennych inspiracji. W głowie pełno pomysłów i marzeń, a jak w rzeczywistości będzie wyglądało moje królestwo będzie pewnie wiadomo dopiero we wrześniu. Mam nadzieję, że będzie przytulna, bo mam zamiar spędzać w niej duuużo czasu.

* Wszystkie zdjęcia z tego postu znalazłam w sieci. 

18 komentarzy:

  1. ja mam białą kuchnię z blatem z imitujacym ciemne drewno. jest niesamowicie praktyczna i piekna. białe kuchnie w wiekszosci sa przepiekne:) bardzo fajne inspiracje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, inspiracji to jest w Internecie co nie miara... aż trudno mi to ogarnąć. Mam właśnie taką nadzieję, że takie zestawienie kolorów i materiałów będzie praktyczne i piękne.

      Usuń
  2. Biała kuchnia to dobry pomysł :) Jak zaznaczyłaś: jest uniwersalna, z dodatkami możesz zrobić wszystko :)
    Świetne są te miętowe kafelki <3 Fantastyczne po prostu... Albo te mozaikowe... <3

    Trzymam kciuki, żeby kuchnia spełniła Twoje oczekiwania :)
    Ja swoje kuchenne inspiracje umieściłam na deccorii: http://deccoria.pl/galeria,id,79517,1,wymarzona-kuchnia.html. Uwielbiam np. szafki na talerze... Może znajdziesz coś dla siebie? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja nie moge oglądać takich fot bo zaraz chce mi sie nowej kuchni a tam ma nie całe 3 lata;) hmm kurde długo już za długo:)
    Blaneczkowa Matka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 3 lata to szmat czasu, namów Blaneczkowego Tatę na mały remoncik ;) a tak serio, czasem wystarczy zmienić kolor ścian, albo dodatki i już wnętrze wygląda inaczej

      Usuń
  4. ohy i ahy :)
    kuchnie jak marzenie ;)

    z takiej bym nawet nie wychodziła!

    My tymczasem szukamy oryginalnych pomysłów na pokój dzienny/salon,
    mamy zamiar zrobić go zupełnie od nowa, od sufitu po podlogę ;)

    http://islandofflove.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja szukam pomysłów na wszystkie pomieszczenia w domu łącznie z kuchnią, łazienką i pokojem Oli - niby fajnie, ale tyle miejsc urządzić w krótkim czasie, to trochę zbyt dużo jak na moje nerwy... :)

      Usuń
  5. like it ! :) biel + pastele <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pastele ogólnie darze uwielbieniem... ♥

      Usuń
  6. Rany: czuje oj czuje, ze będzie u Was pięknie!
    Od samego patrzenia na inspiracje chce się gotować, a co będzie jak pokażesz efekt?
    Wpraszam się na poczęstunek na otwarcie! :*

    OdpowiedzUsuń
  7. moja wizja idealnej kuchni bardzo zbiega się z Twoją :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystkie pomysly sa super, ale najbardziej podoba mi sie ta kawowa z napisem na scianie. Bomba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No popatrz, a ja nawet nie zwróciłam na tą kuchnię uwagi... Interesował mnie sam napis. Teraz dopiero bliżej się przyjrzałam i stwierdzam, że mimo, że ładna, to jednak nie do końca mój gust.

      Usuń
  9. Ja jestem zwolennikiem nowoczesności. Taki był mój warszawski aneks kuchenny. Biel + ciemne drzewo. Obecnie, jeśli uda nam się kupić dom, też obstawiam nowoczesność + może pastele...
    Uwielbiam nowoczesny styl skandynawski

    OdpowiedzUsuń
  10. zdecydowanie nie polecam kompletować zestawów z IKEA "bo ładne" gustowne i hipsterskie. siostra mojej byłej dziewczyny urządziła kuchnie pod IKEA a teraz te wszystkie garnki, dzbanki, stłki są takie tandetne i marnej jakości. polecam wziąć do kuchni fachowców żeby zrobić coś trwałego i na lata. Pozdrawiam i widzimy się niedługo w szkolnej ławie ; )

    OdpowiedzUsuń
  11. droga blogerko, świetny blog ;**
    bardzo mnie ożywił i naładował pozytywną energią, aż czuję że muszę ruszyć tyłek i zmienić coś w mojej kuchni.

    Brakuje mi tu jednak jednego elementu, a mianowicie brakuje mi tu kolorowego okapu, popatrz co znalazłam:
    spokojna zieleń, http://www.globalo.pl/szukaj/green
    gorąca czerwień http://www.globalo.pl/szukaj/red_max
    albo do lawendowej kuchni coś w fiolecie http://www.globalo.pl/szukaj/violet

    I love the colors <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy zostawiony komentarz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...