5 lutego 2014

Sałatka z gruszką i pestkami dyni.


Ta sałatka to dla mnie danie idealne: pożywne, zdrowe, smaczne i nie wymagające godzin spędzonych w kuchni. Kiedyś połączenie w jednym daniu produktów typowo słodkich ze słonymi było dla mnie niedopuszczalne i wywoływało u mnie gęsią skórkę. Dziś uwielbiam mieszać owoce z mięsem, wcinać pizzę z ananasem i robić słodkie miodowe sosy do sałat. 
Wczoraj w poście w którym powymądrzałam się na temat zdrowego odżywiania, obiecałam przepis na zdrową i prostą w przygotowaniu sałatkę. Oto lista zakupów: gruszka, ser pleśniowy, prażone pestki dyni, pomarańcza i pekinka. Przeważnie robię to sałatkę z roszponką, ale niestety w moim warzywniaku i Polomarkecie takich cudów "nie znajo", więc musiałam wczoraj nieco zmodyfikować przepis dodając zamiast roszponki pekinkę. Sałatka jest lekka, ale bardzo treściwa. Będzie doskonała jako przekąska, drugie śniadanie, czy dodatek do tostów i kawka mięcha. Polecam też wypróbować wersje z winogronami zamiast pomarańczy, bo te pierwsze moim zdaniem znacznie lepiej smakuje do sera pleśniowego.


Składniki:
3-4 gruszki 
100 g pestek z dyni
ok. 250 g sera pleśniowego (można zamienić fetą)
roszponka (od bidy może być też pekinka-sprawdziłam)
2 pomarańcze lub garść winogron

Sposób przygotowania:
Owoce myjemy, obieramy ze skórki i kroimy w kostkę.
Sałatę lub pekinkę myjemy pod bieżącą wodę, osuszamy liście i rwiemy na kawałki.
Na patelni prażymy pestki dyni.
Ser kroimy w kostkę.
Wszystko łączymy w jednej misce, lub porcjujemy na talerze: kładąc najpierw sałatę, następnie pokrojoną gruszkę, ser, pomarańcze. 
Całość posypujemy pestkami dyni.


Czas:
 max. 15 minut


Koszt:
około 15 zł

Liczba porcji:
 4


Jedna porcja.

Uwagi:

1) Pestki dyni chociaż są dość kaloryczne (w 100 g jest 556 kcal), zwierają bardzo dużo witamin i mikroelementów. Są bogatym źródłem witamin z grupy B (B1, B2, B3, B6, B9) oraz witaminy E, PP oraz C. W ich składzie występują też cenne mikroelementy, takie jak: fosfor, cynk i magnez. Zawierają również nienasycone kwasy tłuszczowe. Wszystko to sprawia, że pestki dyni działają jak naturalne antyoksydanty, wspierające mechanizmy obronne komórek naszego organizmu, ich spożywanie wpływa korzystnie na naczynia krwionośne, a także zapobiega rozrostowi gruczołu krokowego u mężczyzn. Mają właściwości moczopędne, a spożywanie ich pozytywnie działa na układ nerwowy. Pomagają również stabilizować ciśnienie i pracę serca.
Poza tym (i pewnie dla nas kobiet najważniejsze) pestki dyni działają korzystnie na skórę, włosy i paznokcie: pomagają leczyć trądzik, zapobiegać wypadaniu włosów i łapaniu się paznokci.

2) Wybierając sałatę lub pekinkę w warzywniaku zwróćmy uwagę na tą część rośliny zaraz przy głąbie. W świeżej to miejsce będzie jasne. Tak jak an zdjęciu poniżej:


Smacznego!

Inne przepisy znajdziesz -> TU.


6 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie. I można wypróbować nawet będąc na diecie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo apetycznie. I można wypróbować nawet będąc na diecie ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pycha było, polecam jak najbardziej w czasie diety! ;)

      Usuń
  3. Podoba mi się ;) Zrobię na pewno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co prawda mój mężu się zajadał, ale ja chyba wolę wersję z roszponką. Polecam, jest delikatniejsza w smaku!

      Usuń
  4. Interesująca :) Pozdrawiam, Mama A.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy zostawiony komentarz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...